Efter att ha drabbats av evig väta i Sarek under 8 dagar av 10 gick jag och polarn och funderade på en sak. Mitt Omnifuel är så enormt snålt att av våra 2 liter heptanbränsle fick 1 liter följa med hem igen. Finns det ingen smart funktion/konstruktion/konstruktionsförslag på hur man kan leda värme från brännaren till någon slags varmluftsfläkt eller värmeelement med så låg vikt som möjligt. Säg att man ska värma tält, skor, sockor eller liknande.
Inte tänkt att bara ta med på vandring, vi hade rätt otur med vädret denna gång, men alltid kul med låg vikt om det går. Kajak är ett annat område där vikt spelar mindre roll.
Förslag, ideér mottages tacksamt! Flytande bränslen och Omnifuel får vi anse som testkök så kan jag utföra tester här hemma sen och fixa en beskrivning.
// Jocke
Inte tänkt att bara ta med på vandring, vi hade rätt otur med vädret denna gång, men alltid kul med låg vikt om det går. Kajak är ett annat område där vikt spelar mindre roll.
Förslag, ideér mottages tacksamt! Flytande bränslen och Omnifuel får vi anse som testkök så kan jag utföra tester här hemma sen och fixa en beskrivning.
// Jocke