Har någon bra tips för att hålla fötterna varma? Jag har sedan flera år stora problem med förfrysning av främre delen av en fot pga en skada och funderar nu på att byta till löshälsskridskor med Alpina pjäxa (blå läderpjäxa - tror modellen heter 1550). Använder idag en vanlig skridskopjäxa som ingick i ett paket jag köpte för ca 6 år sedan, dvs pjäxan är inte utprovad för att passa mig optimalt.
Antar att löshälsskridsko gör att foten får arbeta mer och därmed får bättre blodgenomströmning. Har även provat Lundhags pjäxor men tycker Alpina verkar ha en bredare läst, särskilt framtill i foten, och därmed bättre förutsättningar att hålla foten varm.
Har även hört talas om en sula med inbyggda värmeslingor som drivs av ett batteri placerat utanpå pjäxan och som är framtaget för alpin skidåkning. Har någon erfarenhet av detta?
Tacksam för tips.
Hälsningar Annika Lundström
Antar att löshälsskridsko gör att foten får arbeta mer och därmed får bättre blodgenomströmning. Har även provat Lundhags pjäxor men tycker Alpina verkar ha en bredare läst, särskilt framtill i foten, och därmed bättre förutsättningar att hålla foten varm.
Har även hört talas om en sula med inbyggda värmeslingor som drivs av ett batteri placerat utanpå pjäxan och som är framtaget för alpin skidåkning. Har någon erfarenhet av detta?
Tacksam för tips.
Hälsningar Annika Lundström