Funderar på att förlänga paddelsäsongen genom att skaffa en torrdräkt och undrar vad ni tänkt på inför köp, vad som funkar bra och dåligt osv.
Ska man köpa separata byxor och jacka eller helt dräkt. Är nog mer sugen på hel dräkt men öppen för resonmang.
Vilket matrial, som är tätt men ändå ventilerar? Jag säger inte andas då jag tycker det är en aktiv handling men membranventilation.
Hur ska huvudblixtlåset sitta ryggen, tvärs över magen eller annat?
Extra blixtlås: kisslucka eller större baklucka eller inte alls?
Skor/sockor? Ska man ha tunna strumpor på dräkten och sedna lösa slitskor utanpå
Muddar - jag gillar inte neoprenmuddar då jag har svårt att få dem ordentilgt täta och syftet med muddar är ju att hålla tätt så just nu är preferensen gummimuddar men hur tänker ni?
Behövs förstärkningar på knän/rumpa, armbågar eller några andra förstärkningar?
Huva: fast, lös eller ingen alls?
Något mer att tänka på?
/Patrik
Ska man köpa separata byxor och jacka eller helt dräkt. Är nog mer sugen på hel dräkt men öppen för resonmang.
Vilket matrial, som är tätt men ändå ventilerar? Jag säger inte andas då jag tycker det är en aktiv handling men membranventilation.
Hur ska huvudblixtlåset sitta ryggen, tvärs över magen eller annat?
Extra blixtlås: kisslucka eller större baklucka eller inte alls?
Skor/sockor? Ska man ha tunna strumpor på dräkten och sedna lösa slitskor utanpå
Muddar - jag gillar inte neoprenmuddar då jag har svårt att få dem ordentilgt täta och syftet med muddar är ju att hålla tätt så just nu är preferensen gummimuddar men hur tänker ni?
Behövs förstärkningar på knän/rumpa, armbågar eller några andra förstärkningar?
Huva: fast, lös eller ingen alls?
Något mer att tänka på?
/Patrik