• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vägpirater, mördare och annat löst folk

Hej,

Har på sistone, i takt med det ökande (eller i alla fall grövre) våldet funderat över hur försiktig/orolig man egentligen behöver vara när man vistas (övernattar) utomhus. Övernattning i fjällvärlden är väl inte så mycket att snacka om, men i de civiliserade trakterna... Mina föräldrar och även arbetskamrater blir ibland lite konfunderade och lite oroliga när man berättar att man övernattar ensam på parkeringsplatser osv. Och min gamla mormor är det inte värt att berätta något för förrän i efterhand...

I somras låg jag (i bilen) på ett par olika rastplatser utefter Skåne-kusten och det är klart att man tänker på att det finns mycket skumma typer därute :) men samtidigt tänker man ju att man skulle ha maximal otur om det hände nåt. Varför skulle någon dyka ner på måfå just till den här rasplatsen? Och jag ligger ju inte utefter de stora Europavägarna heller. Dessutom i en oansenlig röd Golf :) Men att ligga ensam i en sovsäck på tex Sandhammarens strand eller nån annan välkänd plats...i alla fall jag funderar ett par gånger innan jag gör det.

Jag menar risken är ju trots allt väldigt liten, men den finns ju där. Och visst förstår jag min omgivning.

Någon annan som har kommentarer? Vore kul att höra hur ni andra ser på detta. Vad säger ni till era oroliga vänner och bekanta?


Mvh Stefan