Väderbeständiga dynor?

Hej!
Jag behöver skaffa dynor till "ruffen" på min Fabola Campus 550. Problemet är att "ruffen" egenligen inte är en ruff utan bara ett litet utrymme under fördäck och därför inte särskilt skyddat mot väder och vind. Dessutom skulle jag vilja kunna förvara dem i båten under vintern. Jag vill att dynorna skall vara hyfsat bekväma att sova på samtidigt som de skall motstå väder och vind utan att börja mögla eller ruttna.

Jag har funderat på lite olika alternativ:

1. fyrdubbla billiga liggunderlag som limmas ihop och skärs till så de passar in. Frågan är bara om det blir särskilt mjukt att ligga på. Är det nån som vet var man kan komma över riktigt billiga liggunderlag?

2. eventuellt skulle man ju kunna köpa billiga skummgummimadrasser på Jysk eller liknande och skära till dem så de passar och därefter på nåt sätt göra dem väderbeständiga. Kanske man kan sy överdrag i galon eller liknande. Nackdelen med galon är ju att det inte är särskilt "mysigt" att sova på.

Är det nån som har några bra tips?

mvh, Nicke

Ibland har det väldigt bra liggunderlag på Ö&B; relativt tjocka mörkgrå med tre kronor präglade lite här och där, 60 cm breda. 35:-

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg