• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

VADÅ !? !den här träden är stängt..."

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=61383&page=14


Vad blev fel här ...

Ok det var långt ifrån en seriös tråd, Jag har inte läst allt....

Men många trådar på detta forum får gå väldigt långt utan att de stängs, så varför stänga denna?

Är det för den inte har med friluftsliv att göra? - Ta då bort "fritt forum"

Var det för att det blev ovanligt många personangrep? - Bra då antar jag att det är en ny linje där vi bryter direkt. Det är ju rätt mycket käbbel här. Många trådar ha ju faktiskt innehaft en hel del personangrep utan att stängas tidigare.

Eller var det helt enkelt för att det var en fjantig tråd helt utan intelligens- Synd för fjantiga trådar behövs ibland det piggar liksom upp en del . En del verkar ju tycka att "knivtrådar" är fjantiga, men de får håla på hur länge som helst. Jag gillar t.e. inte ÖL- eller UL trådar, fast de kan ibland vara väldigt underhållande för vissa. Och mycket underhållande för andra... precis som knivtrådarna.

Men jag gillar alla trådar där folk diskuterar MYCKET om inget eller allt. Gärna där folk brinner så pass mycket att de tappar fattningen (jag har gjort det), eller där någon knäpper en på näsan för att en har haft fel (det har hänt mig).

Hur som haver...

Stäng gärna trådarna som ni vill, men berätta gärna vad det var som ni inte gillade så att vi vet.
Vi vill gärna hålla oss nära de regler som finns. (Vi = jag och någon till)
 
Läser jag den sista sidan i den där tråden så ser det mest ut som pajkastning.

Sen är det ju så att admins läser inte alla trådar på Utsidan hela tiden (det hinner de inte med). Det innebär att en tråd kan fortsätta vara urspårad en lång tid tills nån anmäler den och en admin tittar på den. Det är alltså inte ett dugg konstigt att visa trådar blir låste mycket tidigare än andra, det beror helt enkelt på att nån anmälde tråden tidigare.
 
Tycker att tråden blev stängd i precis rätt ögonblick ... tröttheten hade satt in ... och admin bör besparas besväret att förklara sig. "Slut på det roliga" räcker bra. :)
 
Ok tack för svar. Men kanske ska admin vara lite mer konsekvent, för det är rätt många trådar där admin går in med en liten anmaning. Ta slotte trådarna som exempel där en udda person vart rätt hård påhoppad. Dock hoppade han på rätt bra själv. Men ingen av dessa trådar stängdes utan några av admin var även med och diskuterade rätt hård i dessa trådar.
Jag själv var långt ifrån oskyldig dessa trådar.

Dock tycker jag att det är bra att admin rensar upp.

Fortsätt med ett bra jobb. Och tack för ett mycket trevligt forum.
 
Vad som över huvudtaget är ett personangrepp är ju som jag ser det högst subjektivt. Liksom det mesta andra som har med gränser på ett forum att göra.

Dock kan man väl bara konstatera att det närmast per definition är så att det admin anser vara på fel sida gränsen också ÄR på fel sida gränsen. I det avseendet är det bara vi andra som är subjektiva medan admin är objektiv.

Jag förstår inte hur det skulle kunna vara annorlunda, när någon tycker att admin är inkonsekvent eller subjektiv så är ju detta bara en persons åsikt - och det är knappast nånting som man kan sköta genom omröstningar.

När det gäller den nämnda tråden så var den väl i största allmänhet tramsig och det framfördes partsinlagor och subjektiva påståenden som ibland skulle framstått som häpnadsväckande om det varit i andra sammanhang än ett forum. Om det var den tilltagande tramsigheten, pajkastning på de sista två sidorna, eller om det var just det sista inlägget där någon* utmålades som ondsint psykopat vet bara admin, men vi andra kan ju försöka lägga på minnet att det ändå passerades en gräns där.


*Om det var någon som utmålades, eller om det bara vara ett allmänt hållet resonemang och psykopaten i andra person ändå var en godtycklig individ kan ju diskuteras, men det gick ju i alla fall att tolka det som att det just var ett svar till någon som diagnosticerades som bl a psykopat.
 
Vad som över huvudtaget är ett personangrepp är ju som jag ser det högst subjektivt. Liksom det mesta andra som har med gränser på ett forum att göra.

Dock kan man väl bara konstatera att det närmast per definition är så att det admin anser vara på fel sida gränsen också ÄR på fel sida gränsen. I det avseendet är det bara vi andra som är subjektiva medan admin är objektiv.

Jag förstår inte hur det skulle kunna vara annorlunda, när någon tycker att admin är inkonsekvent eller subjektiv så är ju detta bara en persons åsikt - och det är knappast nånting som man kan sköta genom omröstningar.

När det gäller den nämnda tråden så var den väl i största allmänhet tramsig och det framfördes partsinlagor och subjektiva påståenden som ibland skulle framstått som häpnadsväckande om det varit i andra sammanhang än ett forum. Om det var den tilltagande tramsigheten, pajkastning på de sista två sidorna, eller om det var just det sista inlägget där någon* utmålades som ondsint psykopat vet bara admin, men vi andra kan ju försöka lägga på minnet att det ändå passerades en gräns där.


*Om det var någon som utmålades, eller om det bara vara ett allmänt hållet resonemang och psykopaten i andra person ändå var en godtycklig individ kan ju diskuteras, men det gick ju i alla fall att tolka det som att det just var ett svar till någon som diagnosticerades som bl a psykopat.

Exakt !! om man tycker att det jag skrev är fel, tycker ju jag att jag borde få en till rätta visning eller hur...
 
Exakt och exakt...
Jag har inget problem med hur ordningen är idag.
Men för all del, om det är någon som gör specifikt fel, kan det ju möjligen var en poäng att denne någon får en hint om hur det var fel. Fast då måste man inse att admin troligtvis har gett sig in i en diskussion som han inte bad om...

Jfr:
http://www.youtube.com/watch?v=teMlv3ripSM
 
Det är lätt hänt att det blir otrevlig ton när man diskuterar känsliga saker. Det är förståeligt. Men nu vet vi var gränsen går, att inte kalla någon för "psykopat". ;)

Så nu är det bara att starta en annan tråd och börja diskutera något som folk tycker är känsligt. Men i en bättre ton. :)