Vad sitter ni i?

Funderar på att skaffa mig ett par schyssta shorts att paddla i. För närvarandet brukar det mest bli vanliga surfshorts (vi pratar varmare delen av året).
Men då det är gött att kunna gå runt/rolla när som utan att bli alltför blöt/kall så lurar jag på vad som kan vara bra att sitta i.
Skins kan vara en lösning, men blir inte dem väldigt varma?
Har sett att Yak har en kombo av skins och boradshorts som verkar vara schyssta, men som med skins - blir det inte väldigt varmt?
Annars är jag ju av tanken att varför ska inte friluftsprylar kunna se coola och schyssta ut.

Vad sitter ni i och vad är era erfarenheter kring att paddla i skins (ca 1,5 - 2 mm neopren).

På sommaren shorts, t ex ett par Prana Mojo eller vad som helst som torkar snabbt.

På höst/vinter/vår brukar jag ha nåt lite mer, t ex tights i lättorkat utförande eller Chillcheaters förböjda hellånga tights i Aquatherm stretch.
956_1.jpg

Är det kallt så kan man möjligen ha ett par syntetlångkalsingar under Chillcheaterbrallerna.

Hur det är att bada i detta vet jag inte så noga. Har plurrat på sen höst med Chillcheaters och det var rätt komfortabelt i alla fall.

Brukar paddla i et par korta tights med boxer i merinoull(typ smartwool e.l.) under som håller på värmen även om det blir lite blött. När det är lie kallare har jag som oftast et par långkallsonger av samma kvalitet samt ett par tjocka ullstrumpor.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bootsy25 Fiskekajak el. liknande där man sitter mot varandra? Paddling allmänt 6

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg