Re: Re: Re: livsviktigt
Man tycker att sådan kvalitetskontroll borde finnas... Men t.ex. Haglöfs vindsäck tål inte kraftig vind!! De två ex. jag själv inspekterat var båda trasiga, dragkedjan blåste sönder. Min säck gick sönder vid första tillfället som turligt nog var en test 50 meter från Singi-stugan. Så är det någon som vill köpa en begagnad, oanvänd (nåja...), kvalitetstestad vindsäck så hör av er...
nermander; sa:strand; sa:sodergatans; sa:Det jag skulle vilja avråda från att köpa begagnat är ren räddningsutrustning. När det gäller rep, karbiner, selar, flytvästar och liknande saker som man bokstvligen litar på med sitt liv som insats så vill man veta precis vad de går för. Köp aldrig sånt begagnat!
Att köpa nytt är ingen garanti för att det fungerar som det ska.
Garanti och garanti, ett företag som tillverkar sådan utrustning SKALL ha en produktionskontroll där kvaliten på grejerna kontrolleras innan de släpps ut på marknaden.
Köper du begagnat vet du aldrig vad sakerna råkat ut för, så om det är saker som man inte med blotta ögat kan se om de är ok så bör man nog undvika begagnat. Möglig dunsäck lär t.ex. vara tråkigt.
Man tycker att sådan kvalitetskontroll borde finnas... Men t.ex. Haglöfs vindsäck tål inte kraftig vind!! De två ex. jag själv inspekterat var båda trasiga, dragkedjan blåste sönder. Min säck gick sönder vid första tillfället som turligt nog var en test 50 meter från Singi-stugan. Så är det någon som vill köpa en begagnad, oanvänd (nåja...), kvalitetstestad vindsäck så hör av er...