Jag har en gammal fjällrävenryggsäck som min pappa antagligen köpt på 70-talet. Jag har provat ett antal andra ramryggsäckar (och softpacks för den delen också) men denna är en absolut vinnare. Problemet är nu att denna ryggsäck snart är helt utsliten. Därför har jag börjat leta efter en ny (begagnad) , men då vore det bra att veta vad den heter. Tacksam om någon kunde hjälpa mig med det.
Det är en gröm ramryggsäck på minst 70 liter. Den består av ett stort huvudfack, fyra lika stora ytterfickor, samt en yttre och en inre mindre ficka i det stora locket. Säcken sluts via två långa remmar som sitter i ramen och som löper över hela säcken genom utanpoåliggande läder-"öglor".
Bärsystemet är mycket enkelt. Axelbanden är tunna och likom midjebältet sparsamt vadderade. Allt är fäst med sprintar i ramen.
Tack på förhand.
Det är en gröm ramryggsäck på minst 70 liter. Den består av ett stort huvudfack, fyra lika stora ytterfickor, samt en yttre och en inre mindre ficka i det stora locket. Säcken sluts via två långa remmar som sitter i ramen och som löper över hela säcken genom utanpoåliggande läder-"öglor".
Bärsystemet är mycket enkelt. Axelbanden är tunna och likom midjebältet sparsamt vadderade. Allt är fäst med sprintar i ramen.
Tack på förhand.