Vad heter den?

Fick av en bekant en äldre fjällräven rygga. Lite förvånad blev jag när ja packade den full för den satt klockrent på min rygg. Den är knappt använd (2 vandringar) så bärremmar m.m är som nya. Tror tom den kommer nyttjas flitigt av mig när de vankas tyngre packningar. Sen att den ser ut som att den är hämtad från antikrundan struntar jag i, den är störtskön på mig.
Nu till frågan, vad heter den? Den har fyra sidofickor, lång svart ram (kan packas liggunderlag tält uppe som nere på den) ca 75-90 l, färgen är den klassiska gröna

Bild eller bättre beskrivning behövs nog. Det kan vara någon av Fjällrävens gyro modeller? Den första kom 1975.

Ex modellerna 70-90 (100-120) liter kom redan i början på -70talet. Först blank och sedan målad ram. Med och utan hylla nertill. Ramförlängare fanns. Rätt suveränt med 1,8 kg och 100 liter, vintertid.
//J

FSen att den ser ut som att den är hämtad från antikrundan struntar jag i,

Med andra ord är de hypermoderna! Har du sett de nya Fjällrävenramsäckarna?
De satsar hårt på att odla sin klassiska design och hamnar dessutom inte alls så illa i vikt när man betänker att ramsäckar funkar bäst för riktigt tunga packningar:

27140-525_detalj2_400x400.jpg

27139-525_detalj3_400x400.jpg

Men det vill ju till att man har rätt storlek på ryggen. Någon vidare justeringsmån erbjuder ju inte en ramsäck.

Kan vara en Trader om den har vanlig ram.

Jag har en Trader, men den har inte svart ram.
Kanske den har gjorts med svart ram också, jag vet inte.
Kan ju kanske vara en Tradersäck som man satt på en svart ram.
Det går (gick) ju relativt lätt att kombinera olika ramar med olika säckar.

/ Bertil

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Vad heter ryggsäcken Transportera 12
isbit Olika spännsystem på avbärarbälten, vad heter de? Transportera 6

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg