vad förslags kök i östeuropa?

Hej
jag ska iväg på en liten tur i östeuropa o vidare.. men tänkte ta med kök o hela köret men vad jag hört är det svårt att få tag i t-sprit märkte även detta i polen o litauen så behöver jag ett multibränslekök? eller ett som går på kemisk ren bensin? hur svårt är det att få tag i kemisk ren bensin i östeuropa? jag vill helst inte ha nå super-tekniskt-avancerat-deluxe-kök :) utan ett enkelt o driftsäkert kök.

Mvh Isac
 
Hej
jag ska iväg på en liten tur i östeuropa o vidare.. men tänkte ta med kök o hela köret men vad jag hört är det svårt att få tag i t-sprit märkte även detta i polen o litauen så behöver jag ett multibränslekök? eller ett som går på kemisk ren bensin? hur svårt är det att få tag i kemisk ren bensin i östeuropa? jag vill helst inte ha nå super-tekniskt-avancerat-deluxe-kök :) utan ett enkelt o driftsäkert kök.

Mvh Isac

Tja, driftsäkrare multifuelkök än MSR XGK undrar jag om det går att uppbringa. Låter förvisso rätt mycket, men den funkar till nästan alla flytande bränslen!

PS! Kolla gärna på Utsidans köksforum för mer tips.
/Niklas
 
omnifuel

Jag har anvandt primus omnifuel i manga ar och det har fungerat utan problem. Fungerar mkt bra med alla branslen, sjalv anvander jag vanlig bilbensin pa langre turer och det fungerar alldeles utmarkt. Billigt och latt att fa tag pa!

MVH Martin
 
Hej
jag ska iväg på en liten tur i östeuropa o vidare.. men tänkte ta med kök o hela köret men vad jag hört är det svårt att få tag i t-sprit märkte även detta i polen o litauen så behöver jag ett multibränslekök? eller ett som går på kemisk ren bensin? hur svårt är det att få tag i kemisk ren bensin i östeuropa? jag vill helst inte ha nå super-tekniskt-avancerat-deluxe-kök :) utan ett enkelt o driftsäkert kök.

Mvh Isac

Vill du ha ett driftsäkert kök som är lätt att fixa när det inte fungerar så tycker jag att du ska köpa ett MSR XGK Expedition. Jag har haft dettta bensinkök sedan 2005 och är väldigt nöjd med det. Det fungerar att köra på bensin, desiel, fotogen och lösningsmedel av olika slag. Vissa lösningsmedel förstör packningarna i pumpen men dessa går att byta :)

Har testat en dela andra kök både från MSR och Primus men har inte hittat något mer driftsäkert och lättfixat som MSR XGK Expedition. Om du använder lågoktanig bensin i köket kommer det att bildas avlagringar inne i röret som går mellan pumpen och brännaren. På många andra kök är det svårt att ta bort dessa avlagringar men på MSR XGK är det inte svårt.



I vilken värld lever du? :)

/Stellan
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg