• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad borde jag göra i thailand?

Jag ska till thailand i 3 veckor i sommar 11 juni till 3 juli. det enda som är inplanerat är en dyktrip på koh tao. någon som har tips om vad man kan hitta på?
i vanliga fall sysslar jag med MTB, klättring, utförsåkning, toppturer osv. på den hä trippen har jag med mig min flickvän som inte riktigt är lika friluftsintresserad som mig, så det får gärna var anågot som passar oss båda.

om någon har tips om ett bra kampsportsgym(i thailand alltså) är jag tacksam:D
 
Jag båtluffade runt på västkusten för ett par år sedan. Hittade paradiset på Koh Jum. Visst, det fanns ingen elektricitet om inte hotelchefen drog i gång den lilla generatorn i köket, men allt annat var riktigt härligt ur en icke-adrenalinsynpunkt. Hotellet bestod av enkla bungalower utan AC, ödlor var en naturlig del i rumsinredningen. Sandstrand, vajjande palmer, trevligt folk (och inte så många turister), god mat och fridfull stämning... Kanske inget för den kräsne dock.

Lite mera adrenalin kan man få på grannön Koh Lanta. Vi hyrde moppe lokalt och utforskade ön med den. Längst söderut så finns ett reservat (djungel, fåglar, klippor, apor osv) och någonstans mitt på ett grottsystem (som vi dock inte gick in i eftersom guiden inte hade lust att guida oss och därför ville ha dubbelt betalt...).

Koh Phi Phi kändes överskattat. Typ 90% turister inklämda mellan två toppar och två stränder, allmän stureplansstämning på kvällarna. (Dock så har ön förändrats väsentligt efter tsunamin så det kan ju vara mera harmoniskt nu).

Krabi med sin flytande marknad var fin, dock så är det mer en myllrande storstad (mindre palmer och mer folk) än en paradisplats...

Lycka till! (Och var inte rädd för att äta lokal mat. Klarade mig i två veckor med glass och fruktdrycker dagligen, kan ju förståss ha haft tur. På Koh Jum åt vi tillsammans med hotellfamiljen och några grannar. Hotelköket var även allas kök...)