Vad behövs?

hejsan
tänkte inte på att det var en nationalpark..
men klarar man inte av att göra upp en liten mateld utan att ge sig på en massa levande träd så funkar nog ett gasolkök bättre...;)..... vid eldningsförbud funkar ju ett hobo etc -eller varför inte ett gasolkök ..;)

vänligen nils

Tack för alla svar m.m.

Tanken är dels att göra det så nära verkligheten som möjligt om man skulle hamna en situation då man inte har tält sovsäck m.m.
Mat måste jag ha med mig, då det är emot lagen och jag tycker det är fel att döda djur om det inte är för egen överlevnad. Man kan i och för sig leva på växter men det är fortfarande olagligt om det inte är för egen överlevnad.

Det jag har med mig ska rymmas i en liten ryggsäck för ca 7 dygn, Ingen sovsäck, ev bivanorack,
kök, mat toaart. plus det jag har på mig med kniv och vattenflaska.
Borde kunna pressa till bara något kilo.

Hej,
Jag skulle skippa köket istället, beror visserligen på var du ska gå. Jag brukar ta med mig en liten trianga med gas men för något år sedan råkade jag att ta med mig en nästan tom gasbehållare och när jag upptäckte det var det för sent. Jag var ensam ute i 10dagar utan att kunna använda mitt kök och kom på att det gick alldeles utmärkt. Visst passade jag på att använda de värmeställen som fanns i ödesstugor eller vindskydd. Sedan lagar jag inte så mycket mat, livnär mig av diverse bars istället. Enkelt att ta fram och de ger bra med energi, men det är klart de väger också en del.
Mvh. Veronika

En liten plåtburk att elda i samt ett litet kokkärl.
Pinnar finns överallt, tom på kalfjället.
Det finns alltid något att elda så att man kan koka upp ett par deciliter vatten för matlagningen.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg