Man överdriver inte om man säger att man blir förvånad över alla dessa paddlare som startar upp hemsidor och berättar om sina äventyr!. Frågan är dock varför många av dessa (inte alla) har så klent kroppsformat, ja nästan en total avsaknad av muskelmassa. Jag läste nyligen om en snubbe som paddlat runt Skandinavien och gick in på hemsidan. Av kroppshyddan att döma ser det inte ut som han tagit många paddeltag. Detsamma gäller några av Sveriges s.k. äventyrare som många gånger ser ut att vara i så dålig kondition att de inte skulle klara en rask promenad runt Djurgården. Vissa man har sett är direkt feta och överviktiga vilket rimmar illa med ett aktivt liv som paddlare och klättrare.
Vad vill man få ut av att ge sig till känna som en ”äventyrare”???. Sedan en tid har jag studerat i USA och det är många atleter som får sig ett gott skratt när de ser våra s.k. atleter. För handen på hjärtat, vist bygger du muskelmassa om du paddlar regelbundet. Detsamma gäller de som tränar rodd. Inte har ni väl sätt en roddatlet utan muskelmassa. Varför ser många av dessa herrar ut som skin eller övergödda grisar?.
Vart vill jag komma?. Jo jag bara förundras över att ingen reagerar på dessa äventyrares avsaknad av fysik. Man kanske till och med skulle kunna ifrågasätta om de utfört alla äventyr!!!. Inga nämnda. Heller inga glömda!!!.
Vad vill man få ut av att ge sig till känna som en ”äventyrare”???. Sedan en tid har jag studerat i USA och det är många atleter som får sig ett gott skratt när de ser våra s.k. atleter. För handen på hjärtat, vist bygger du muskelmassa om du paddlar regelbundet. Detsamma gäller de som tränar rodd. Inte har ni väl sätt en roddatlet utan muskelmassa. Varför ser många av dessa herrar ut som skin eller övergödda grisar?.
Vart vill jag komma?. Jo jag bara förundras över att ingen reagerar på dessa äventyrares avsaknad av fysik. Man kanske till och med skulle kunna ifrågasätta om de utfört alla äventyr!!!. Inga nämnda. Heller inga glömda!!!.