• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vacker yxa

den här yxan skall vara en multifunktionsyxa enligt tidningsartikeln om den.. till jakt, tälja och hugga, har ingen egen direkt erfarenhet..
 
Ser trevlig ut, men inte direkt för att knacka ved som en redan konstaterat.

Jag är dock lite mer interesserad av var den går att köpa, var artikeln om yxan finns, samt var den är recenserad, hoppas att någon kan hjälpa mig med dessa tre önskningar!

Under tiden putsar jag på min lilla lampa och hoppas att en ande hoppar ut och säger "Tack Store Herre, för att du befriat mig får du tre önskningar...."
 
Ser trevlig ut, men inte direkt för att knacka ved som en redan konstaterat.

Jag är dock lite mer interesserad av var den går att köpa, var artikeln om yxan finns, samt var den är recenserad, hoppas att någon kan hjälpa mig med dessa tre önskningar!

Under tiden putsar jag på min lilla lampa och hoppas att en ande hoppar ut och säger "Tack Store Herre, för att du befriat mig får du tre önskningar...."

backa länken till bilden, det är där dom säljer den

artikel och recension i svensk jakt

jag tror nog att det kan vara en kompetent friluftsyxa för skogsområden.. dessutom är den fin att titta på..
 
backa länken till bilden, det är där dom säljer den

artikel och recension i svensk jakt

jag tror nog att det kan vara en kompetent friluftsyxa för skogsområden.. dessutom är den fin att titta på..


Får skylla på att jag var nyvaken, annars hade man ju kollat var länken pekade, sömnig som jag var tänkte jag photobucket eller något liknande...

Hittade endel intressanta knivblad där också!
Så jag tackar och bockar!
 
Jodå, ...........den var väl vacker.
Själv har jag ett gäng av Gränsfors yxor. De tycker jag är fina. Det började med att jag behövde en timmerbila när jag timmrade lillstugan på går`n, sedan blev det flera av bara farten.
Knivar är också kul, visst, är just nu på semester och springer och kollar knivutbudet på Bass Pro Shop ett par gånger i veckan.
Ha det bra.
Stefan B
 
Riktigt fin yxa, jag har sett den förut tror jag. En sådan där sak kan man lämna till sina barn i sitt testamente.
Är du i köptagen?

Edit: jag såg just priset, 900:- är ett fynd tycker jag. Om jag letade efter en yxa just nu skulle jag slå till!!

//Per
 
Imitation is the highest form of flattery?

yxa_001.jpg


yxa_002.jpg


Huvud Biltema, blånerat med väteperoxid/salt/vinäger/sen kokat.
Skaft björk, tjärat/linoljat.
450 gram.

Ingen klyvyxa direkt.
 
Hej!

Jag har exakt en sån yxa som jag fick för 18 år sen och den håller bra. Visserligen hugger man ju inte fast den i en tjärstubbe och bryter lös bitar som med en vanlig yxa men den är mycket välgjord och fin.

VH//Anders