Jag var i fjällen på påsk och sportlov i år och bodde ute. När jag kom hem från båda turerna upptäckte jag att mina fotsulor, minst sagt inte såg ut som de brukar. De var hårda, torra och näst intill utan känsel. Efter påsken fick jag ett par sprickor i sulan vilket gav mig mycket ont. Efter sportlovet sprack de inte och jag hade inte haft några som helst problem om jag inte skulle träna karate. Torra, hårda fötter + barfota + parkettgolv = HALT! Hoppsparkar var kanske inte någon höjdare att träna
Är det ett vanligt problem?
Finns det någon som vet vad det beror på och hur man ska undvika detta i fortsättningen? Lufta fötterna så mycket man kan? Tvätta dem? Smörja in med någon speciel salva? Speciella sulor, sockor, etc? Om det är luftning som är medicinen, finns det några tips på hur man luftar fötterna på vintern?
Är det ett vanligt problem?
Finns det någon som vet vad det beror på och hur man ska undvika detta i fortsättningen? Lufta fötterna så mycket man kan? Tvätta dem? Smörja in med någon speciel salva? Speciella sulor, sockor, etc? Om det är luftning som är medicinen, finns det några tips på hur man luftar fötterna på vintern?