Utrustningshjälp...

Trodde inte mina ögon när jag skulle befria mina skenor från garderoben för att få känna på sjöis för första gången i år. En skenan följer liksom inte med upp, och så ser jag att"fjädringen" framför bindningen är borta. Fattar inte hur det är möjligt för de är använda typ 5 gånger och sist var den där såvitt jag vet??

Det jag undrar är om detta är lätt att fixa? Vart ska jag vända mig?

Tacksam för hjälp från en nybörjare
Maria

Du skriver inte om vilka skridskor eller vilka bindningar du har, men jag tyder ditt inlägg så att du har ett par löshälskridskor med antingen Salomon eller BC-bindningar, där gummikudden i fram fallit bort på ena bindningen, är det korrekt uppfattat? I så fall är det troligen enkelt ordnat, ta med hela härligheten till skid- eller skridskobutik och låt dom sätta dit en ny kudde. Observera att det finns olika hårdheter på kuddarna, så det är nog enklast att byta på båda så du får samma hårdhet och ålder på dem.

Är dom bara körda fem gånger så skulle jag nog iofs reklamera dom i inköpsbutiken, så snabbt ska prylarna inte haverera.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg