Utrustning inför klassikern?

Hej
Jag tänker genomföra klassikern med start på Vasaloppet nästa år. Har dock en fråga kring klädesval.
Har fått tips om att R90 skall vara ett bra val, har dock aldrig prövat det själv, någon som har testat den?
Behöver ett plagg som jag båda kan springa, cyckla, åka skidor i..

Svårt...

bash; sa:
Behöver ett plagg som jag båda kan springa, cyckla, åka skidor i..

Jag skulle vilja påstå att det är så gott som omöjligt att hitta några enstaka plagg som fungerar bra till Vasaloppet, Vätternrundan och Lidingöloppet. Det finns plagg som fungerar till både Vasaloppet och Lidingöloppet men personligen så föredrar jag att ha tjockare (och vindtäta) tights när jag åker skidor än när jag springer. När det gäller cykling så skulle jag aldrig ens fundera på att cykla något motionslopp utan cykelbyxor (med hängslen) och cykeltröja. Att använda samma överdragsjacka till alla tre loppen kan dock vara funkis. Det viktigaste är isåfall att det är vindtätt, andas bra, är lätt och sitter någorlunda tight. Om det sedan heter R90, Newline, Craft, Briko eller något annat spelar mindre roll. Själv så tycker jag att Newline är ganska prisvärda men när jag cyklar så har jag Santini och Parentini även om Newline har rätt bra prylar även för cykling. :)

[Ändrat av haskell 2002-06-21 kl 16:42]

Håller med

Jag håller med föregående. En bra vindjacka kan man använda i de flesta sammanhang. Jag åkte Vasaloppet och cyklade Vättern i samma jacka, en vindjacka från Löplabbet. Identisk med R90, men något billigare. Springer också med den rätt ofta.

Underkläder däremot får man anpassa efter aktiviteten. Cykelbyxor och cykeltröja vid cykling, underställ vid skidåkning etc.

Peter

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg