Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ska åka en kort sväng till Barcelona och har hört att klätterutrustning är relativt billig i Spanien. Är det någon som känner till någon bra affär och ungefärligt prisläge?
Jag köpte vandringskängor (Boreal Asan) i Barcelona i våras och de har ett bra sortiment på klätterutrustning. Affären hette Edelwiess och du hittar dem under https://www2.seguridad.com/edelweiss/secure/cat_inter/main.html. Där kan du se priserna. Ungefär 30-50% billigare skulle jag tro på "spanska märken". Tillverkare från andra länder är inte lika billigt. Det kan vara svårt att hitta affären, men jag tror du kan hitta en vägbeskrivning på deras hemsida. Ta med den...eller annars så får du höra av dig så ska jag beskriva vägen dit...
Hur kort sväng planerar du? Om tiden räcker till, och ifall du behöver mycket grejer, så är Andorra rätta adressen. Betydligt billigare än i Barcelona!
Om du skall förbi Edelweiss affären kan det vara värt att kolla upp en skum affär som ligger på andra sidan gatan ungefär (har för mig att den heter Montaña ..nåt). Har ett skummt och begränsat utbud men är billigast i Barcelona (pruta om köper mkt)