Nu har en grupp på jobbet börjat med en hälsosatsning. En seriös sådan där både kondition, träning och återhämtning ska följas under ca ett år. För att ha något att se fram emot och något som triggar lite så har man tänkt sig någon form av utmaning för hela gruppen någon gång kring nästa vår/sommar.
Eftersom jag anses vara "friluftsnörd" så har jag givetvis frått frågan om förslag på friluftsaktivitet ... och därför ställer jag frågan här. Jag vågar inte dra med dem på de friluftsaktiviteter jag själv helst ägnar mig åt
Förutsättningar:
- 14 st (om alla är med)
- Tid ca 2 dagar (lite flexibelt än så länge)
- Någon har dålig rygg, någon problem med axlar och någon ett dåligt ben.
- Något som kan kännas som en "lagom" utmaning dvs någon from av fysisk ansträngning. Gärna där någon av de "halta och lytta" kan vara med till viss del men hoppa över det mest anstängande.
- Övernattning i tält eller liknande är något tveksamt tror jag - men vem vet!?
- Kan vara både till fots eller på vatten.
Hjälp mig! Vad kan jag förslå???
Eftersom jag anses vara "friluftsnörd" så har jag givetvis frått frågan om förslag på friluftsaktivitet ... och därför ställer jag frågan här. Jag vågar inte dra med dem på de friluftsaktiviteter jag själv helst ägnar mig åt
Förutsättningar:
- 14 st (om alla är med)
- Tid ca 2 dagar (lite flexibelt än så länge)
- Någon har dålig rygg, någon problem med axlar och någon ett dåligt ben.
- Något som kan kännas som en "lagom" utmaning dvs någon from av fysisk ansträngning. Gärna där någon av de "halta och lytta" kan vara med till viss del men hoppa över det mest anstängande.
- Övernattning i tält eller liknande är något tveksamt tror jag - men vem vet!?
- Kan vara både till fots eller på vatten.
Hjälp mig! Vad kan jag förslå???