Nu har mitt knä precis läkt efter en fin vurpa i Riksgränsen i påskas. Jag kan fortfarande inte räta ut det lika mycket som det andra, men det funkar. Eftersom jag skadade mig första dagen och snön lockade så testade jag bräda istället, mycket mer skonsamt för knäna och jävligt kul! Dessutom gör det ingt att knäet inte går att räta. Nu till min fråga:
Tidigare åkte jag med T2 och chilibindning. Denna kombination löste alltid ut när det behövdes (ibland annars oxå). Nu har jag bytt till nya T1:an. Ska jag behöva punga ut med 2000:- på ett par utlösningsplattor (Rottefella) i vinter? Eller ska jag börja åka bräda istället när det vankas lössnö? Finns det bra billigare plattor? Löser T2 ur bättre än nya T1?
Tacksam för förslag, erfarenheter och synpunkter/Björn
Tidigare åkte jag med T2 och chilibindning. Denna kombination löste alltid ut när det behövdes (ibland annars oxå). Nu har jag bytt till nya T1:an. Ska jag behöva punga ut med 2000:- på ett par utlösningsplattor (Rottefella) i vinter? Eller ska jag börja åka bräda istället när det vankas lössnö? Finns det bra billigare plattor? Löser T2 ur bättre än nya T1?
Tacksam för förslag, erfarenheter och synpunkter/Björn