• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Utländskt bankgiro?

Jag har anmält mig till ett arrangemang i regi av norska turistföreningen (DNT). För att betala avgiften har jag fått deras bankgironummer, men min bank säger att de inte kan betala till utländska bankgiron. Är det någon som haft med DNT att göra och betalat dem på något annat sätt?

Jag har såklart frågat DNT också men det vore inte fel om någon haft praktisk erfarenhet :) Jag har misslyckats med utlandsbetalningar förr, kan man säga.
 
Har du internetbank?

Utlandsöverföringar brukar vara smidigt om man har internetbank. Ett alternativ kan vara att betala med kreditkort om DNT godtar det.

Thure
 
IBAN/Swift ar bara en bankoverforing, gor bara det om du litar 100% pa den du skickar pengar till. Kreditkort funkar mkt battre och du har kanske forsakring som galler via banken om nagot gar galet.

Annars ar val en minisemester till Norge ett alternativ? :)