Utgångspunkt?

Har just skaffat en Garmin 60cx och laddat ned Friluftskartan pro. Allt har fungerat bra bortsett från att utgångspunkten vid navigering till t ex andra städer förläggs till motorvägen 6 km från där jag bor. Själva navigeringen går bra (jag komnmer dit jag skall) men det är irriterande att den tjocka, lila linjen inte börjar där jag börjar färden d v s där jag bor. Finns någon möjlighet att ändra detta? Att bara ändra referenspunkt vid waypoints hjälper inte.

Men, har verkligen Friluftskartan Pro autoroute??

Gissar att den kör navigering på baskartan, o den är nog inte bättre än så...

Det är precis det som är felet. Din detaljerade karta stödjer inte autorutt. Stäng av Friluftskartan, så ser du den karta som rutten räknas på.

Bra kartor för autorutt heter numera City Navigator.

Anders

Tack för svaren!
Har ringt runt till olika försäljare och det verkar som det numera endast finns City Navigator i form av fordonskit eller färdigladdat minneskort. Jag skulle helst vilja ha en CD från vilken jag kunde ladda ned material och ha tillsammans med Friluftskartan Pro på ett större miroSD. Finns det?

Skulle vilja säga att akta dig för förladdade minneskort. Det går inte att få upp, o arbeta med den kartan i datorn.

Fordonskitet innehåller troligen en CD, hållare o sladd till cigg-uttaget.

Ja, fordonssatsen innehåller numera en DVD, som du installerar på datorn. Sen kan du i Mapsource plocka ihop en kombination av City Navigator och Friluftskartan, och byta från den ena till den andra när du så önskar.

Förprogrammerade kort innehåller kartan de innehåller. Punkt.

Anders

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg