Utemagasinet ??

Finns det nån Lulebo som vet var man kan köpa Utemagasinet i den här stan?? Jag har kollat överallt men inte hittat det.
Det jag var intresserad av var det test av jackor som skulle finnas i senaste numret. Det kanske är nån som har läst det som kan ge en snabb sammanfattning? Jag var mest inresserad av en Klättermusen Bifrost och det skulle vara intressant att veta om den fanns med i testet.
 
Biblioteket

Skall du bara ha tag i ett test så finns säkert tidningen på biblioteket nära en kopieringsapparat :)
 
Bifrost testades ej

Ögnade snabbt igenom testen idag och kunde inte se att Bifrost testades. Enda klättermus som testades var Grim (heter väl modellen med uppfällbart ryggparti). Högsta betyg givetvis...

Joakim Ekendahl
 
Jacktest eller trendsättning

Vad tror en stackars nybörjare?
Kan man våga lämna asfalten med en jacka för under 4 000:-?
Friluftsliv måste vara för de mycket förmögna!
Själv började jag i det jag gick och stod i, gummistövlar, manchesterbyxor och yllejacka. Jag såg fram mot den första egna bomullsannoracken (inte den ärvda) och egna lilla päronryggsäcken..(att ersätta ärvda axelremsväskan)..Givetvis blir prylarana i bland bättre och definitift lättare eller är det totalt tyngre?
Det saknas en ton av att upplevelsen är det väsentliga, det är prylar och häftighet som gäller i glassiga bilder! Detta i sin tur manar till en efterföljd som jag inte drar mig för att säga frammanar en okunnig balansgång på fel sida om säkerhetslinjen mången gång, ibland tyvärr med tragiska följder.
Som köpare och prennumerant sedan nr 1 är jag numera rätt besviken på Utemagasinet som jag tycker tappat alltför mycket av sin själ.

Johan K Persson
 
Nytt CutanII

Om du ska köpa Klättermusen så finns det en itressant notis längre bak i tidningen. Det nya CutanII byter namn till "Event" och ett nytt, slitstarkare, CutanII kommer efter årsskiftet.

Mod...tålamod...?

//Mx2
 
Bifrost bäst!

Jag är den lyckliga ägaren av en Bifrost jacka. Jag har haft andra skaljackor i Gore-tex (ingen nämnd ingen glömd) och jag skulle inte vilja byta tillbaka. Är extremt förtjust i jackan. Den har dessutom varit med på flera svåra prov och som sagt: jag är mycket nöjd. Priset ... Tja, jag har en bra jacka som uppfyller alla mina krav och som förhoppningsvis kommer att hålla länge. Att köpa en billigare jacka med sämre funktion och sämre kvalitet tycker jag verkar vara att köpa en dyr jacka... Bifrosten är värd pengarna har jag resonerat.

Laila.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg