Uteliv

Är det någon som har handlat tält av http://www.uteliv.se
Eller UTELIV som nu firman heter.
Det är ett postorderföretag med de har försäljning under våren och försommaren i Nacka ishall.

Jag var dit och kikade på ett model lite större tunneltält för 5 personer(Big Foot Jumbo Lyx). Som ska avändas som "camping" tält på sommar semestrar med hundar och ungar.

Jag tyckte de värkade rätt så skapliga kvalitets mässigt.

Är det någon som har erfarenhet av deras tält om det är bra eller om det bara är dynga???

//Anders

Ingen erfarenhet av dem, men kolla också med Fliesbergs. De har också lite större tält till lite lägre priser. De säljer b l a tält av märket Berguven (fliesbergs eget märke?), i Stockholmsområdet är det butiken i Bro som har tältuställning.

Jag har varit där och kollat på deras grejor och det är nog inte den bästa kvalitetet. På sommaren i skyddad miljö funkar det men knappast i fjällmiljö.

Angående berguven så har jag ett sådant. Hyvsad kvalite som funkar sisådär i litte tuffare miljö. För camping alldeles utmärkt.

Nu är man ju hilleban (Hilleberg) så det bästa är det enda som gäller. :)
[Ändrat av crazy 2004-05-04 kl 12:58]

Jag köpte ett s.k. "fjälltält" från Ute-Liv för ca 10 år sedan. Ett kupoltält med utdragen absid - Go Sport. Det har använts flitigt under dessa ca 10 år. Främst till camping, i samband med paddling i skärgården och vid lättare vandringar. Visst är det skillnad i kvalitet mellan det och s.k. kvalitetsmärken. Men frågan är vad du behöver. Som ett tält som inte behöver tåla hård vind eller svårare förhållanden så har mitt tält fungerat utmärkt. Det enda som jag har behövt göra åt det är att täta sömmarna efter ett antal års användning.
Jag har nu skaffat ett nytt tält och det gamla har jag givit till scoutverksamhet och det kommer säkerligen att göra nytt i flera åt till.

Nu har även jag fallit för frestelsen och köpt ett Hilleberg Staika :) (4.200 kr i USA i julas!)

Lennart

Jag köper nog ett av deras tält.

För glida omkring på campingplatser med bil så tror jag att deras tält kommer att fungera utmärkt till.
Jag köper nog ett av deras "stora" tunnel tält.
//Anders

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
georgeina Tält från uteliv?? Bo och sova 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg