• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Uteklätterkompis sport

Mina klätterkompisar bara jobbar och klättrar inne, eller så ska de resa bort på semester... Jag vill klättra _ute_ jag, så då måste jag annonsera efter lite fler till mitt kontaktnät runt Stockholm.

För mig handlar det i första hand om sportklättring mellan ca 6b och 7a. Du får gärna klättra andra grader, man håller ju som regel på med sin egen led i alla fall, jag tänkte mest på att vi ska hitta områden där vi båda kan ha kul. Jag gillar t.ex. Älvnäs, Skevik och Gåseborg, men besöker gärna andra klippor också så klart.

Det är viktigt att du är en duktig säkringsman, jag har opererat ryggen (inte klätterrelaterat) för några år sedan och faller jag vill jag göra det på rätt sätt så att jag skonar ryggen. Är själv instruktör inomhus och har säkrat NM i lead, så jag hoppas att jag kan bidra med bra tjänst i den änden av repet åt dig (fast jag väger inte 50 kg, så är du rädd för dynamiska fall får du skaffa en tygre säkringsman :)

Kön eller ålder är oväsentligt, det viktigaste är att du vill klättra mycket, dag eller kväll, men ute så snart vädret tillåter. Du har givetvis egen utrustning och tar dig till klippan själv, eller genom varannangångskörning.

Svara här eller mejla, vilket som går bra.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg