Utbytesskena Salomon SNS Profil Skate

Körde i lördag lite Skate på skidor på hemmasjöarna. Har skaffat skateskidor och det var kul när det nu är lämpligt före på isen täckt av lätt skarad snö.

Men nar jag tog av mig skidorna så trampade jag tyvärr till plastprofilen bakom låsmekanismen så att den sprack runt bakre skruven. Försökt att limma men det är nog tveksamt om det håller.

Den sportaffär jag besökte hade bara en skena till en annan SNS - Profilbinding inte Skate och den skenan passar inte framtill mot låsmekanismen.

Nån som vet om den här profilen finns som reservdel och kan rekommendera någn välsorterad skidbutik i Stockholm som kan ha såna här skenor på lager?

Jag tror att en bidragande orsak till att skenan sprack är att skidorna är så smala att plastkanten sticker ut från skidans ovansida så att det blir en brytning och man råkar trampa till skidan när den ligger på sidan på hårt underlag.

Thure

Bilagor

• 786124.jpg
    786124.jpg
    11 KB · Visningar: 500
Ja, dom bytte nog namn när dom flyttade dit, Sorry.
Mitt emot Centralstation i alla fall. Trevliga kan jag hålla med om, nästan lite för populära för det brukar vara fullt av folk så jag går inte dit om jag inte har gått om tid.

Edit:
Detta är adressen som jag tänker på, butiken heter kanske annorlunda på skylten?:
Running Center AB
Vasagatan 16, Norrmalm, Stockholm 08 22 25 50 ‎

För SNS-profil är det bara tåkudden som skiljer klassisk och skate, skenan är samma. Möjligen är skenan annorlunda för SNS-profil automatic eller vad den nu kan heta, den automatiska motionärsbindningen. SNS pilot är en annan sak, där är det stor skillnad på skate och klassisk.

Jag kan ju ha missat någon variant, men jag har aldrig haft problem med att skenor och framdel inte passar ihop när jag kört sönder skenorna på mina SNS-profilbindningar, trots att skenor och framdelar varit ur helt olika generationer (dvs färg på skenan). Man brukar dock alltid få lirka lite för att få fast skenan under en redan fastskruvad framdel.

Tänk på att skidan måste vara helt torr och ren (tvätta med sprit) vid montering av skenan. Om inte den dubbelhäftande tejpen sitter ordentligt så går skenan sönder vid skruven.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg