• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Utbildning??

Hej nâgons som vet var jag kan finna en friluftslivsutbildning? jag har sett att det finns en KY utbildning i âre.
Skulle vara bra att veta vilken/vilka utbildningar som är mest eftertracktade.
 
Jag har hittat en utbildning som jag tycker lâter intressant:

Storumans 2 âriga fjälledarutbildning

Nâgon som har nâgon erfarenhet av denna eller ytterliggare seriösa friluftsutbildningar med insalg av klättring, skid- och snowboardâkning, turskidâkning, vandring mm
 
Utbildning

Funderar på att ta ett år ledigt från mina övriga studier för att läsa någon liknande utbildning du söker. Så blir även jag glad för tips och ideer. Det känns svårt att veta vilka som är vettiga. För min del vill jag ha en utbildning som möjligen kan leda till jobb och inte bara för nöjes skull.
 
Storuman vs. Malung

Hej!

Skulle även jag vilja ha synpunkter på utbildningar. Främst vad gäller Malung och Storuman samt älvdalen. Tack på förhand.
 
För ett par år sen gick jag denna utbildning:
http://www.colt.bc.ca

Rekommenderar den starkt, var grymt roligt och lärorikt=) Hyfsat utmanande och väldigt häftig natur och djurliv..Om nån skulle bli intresserad äre bara å fråga.