• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Utbildning?

Hallå på er,

Efter mycket läsande så tänkte jag nu chansa på o få lite svar. :)
Vad finns det för utbildningar inom friluftsliv i sverige? Givetvis finns det massor med specifika utbildningar och kortare sådana, men finns det några högskoleliknande utbildningar att tillgå?

Kanske lite luddig frågeställning, men jag hoppas någon kanske kan tipsa lite. :)

Ha de bäst!
Eric

Guest

Gäst
Utbildning

quadrix; sa:
Hallå på er,

Efter mycket läsande så tänkte jag nu chansa på o få lite svar. :)
Vad finns det för utbildningar inom friluftsliv i sverige? Givetvis finns det massor med specifika utbildningar och kortare sådana, men finns det några högskoleliknande utbildningar att tillgå?

Kanske lite luddig frågeställning, men jag hoppas någon kanske kan tipsa lite. :)

Ha de bäst!
Eric

Hej Eric!

Kontakta Crossing Lattitudes. Jag har tyvärr inte adressen men du kan hitta dem på nätet.

Partsinlaga

Jag jobbar på Malungs FHS (dock ej på Fjäll- och friluftsledarlinjen). Lite info finns på http://www.malungsfolkhogskola.com

Du (och andra) får gärna kontakta mig direkt om du vill (jonas.hjalmarsson@ltdalarna.se).
Jag anar att jag är ute i gränstrakterna för vad som är OK inom detta forum.

Jonas Hjalmarsson

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg