• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Utbildning, ex KY inom friluftsliv för nybörjare?

Hej!

Jag är en tjej på 23 år, kommer från södra Sverige. Jag letar efter bra och konkurrenskraftiga utbildningar inom turism och friluftsliv där man även som nybörjare kan bli antagen.

Jag har testat på många olika yrkesområden och konstaterat att jag vill ha ett fritt jobb där man jobbar nära naturen och där man jobbar med både inne- och uteaktiviteter på ex en fjäll- eller turismanläggning.

Tyvärr verkar det vara så att många kräver erfarenhet från många områden ex klättring, vandring, skidåkning o dyl. Att gå privata kurser inom detta är för kostsamt för att sedan kunna söka en hel utb.

Jag söker därför tips från dig som kanske har gått en sådan utb jag efterfrågar eller har tips på var man kan söka. Jag efterlyser utb i Sverige, ej utomlands.
 
Väddö Fhsk

Hejhej,
jag kommer gå en distansutbildning på Väddö Folkhögskola under 2009/2010, Friluftscoach. Den innehåller 5 fysiska träffar då man lär sig det praktiska som kanotpaddling, skidåkning, vandring mm, samt en hel del teori från "hemmaplan". Kolla in den, jag rapporterar om den är nåt att ha när jag börjat!