Usport - Ny butik i Västerås

svenskt

Svenska pengar bakom denna satsning som skall bli 20 butiker

Engwall ( fd skruf snus ) och investmentbolaget Öresund

finns ju rstadium och intersportlador sedan länge, nu flera nya aktörer in på marknaden.

gissar att alla msåte ha vanliga friluftsliknande jackor tröjor och skor som bas, hillebergstält är en liten marknad

Inget extremt utbud är min uppfattning.
De har många kängor uppställda på väggen men det är flera av samma modell här och där, så det ser bättre ut än det är.
Priserna är lite högre på de grejer jag kollade på (bl.a. Nalgene-flaska) jämfört med t.ex. outdoorexperten.
Har för mig att de även säljer cyklar kraftigt rabatterade, men detta är 2010 års modell.
Ta dig dit och skaffa en egen uppfattning är mitt tips, du kanske blir positivare inställd än vad jag blev. :)

En positiv sak med U-sport är att det är en riktig sportaffär, och ingen ´modebutik som jag ibland upplever Stadium och intersport. Jag gillade butiken spontant i Sundsvall men har inte satt mig in i prisbild och utbud särskilt noga.

//A

Usports i Malmö började bra men har gått ner sig rejält. Dålig service och kunskap generellt. Dock är utbudet relativt stort på friluftsprylar, de är som ett mellanting mellan naturkompaniet och Stadium.

(Just nu har de bra rea på minimalistiska skor. 300 kr oavsett tidigare pris)

Tycker nog den i V- ås är ganska trevlig. Lite av mycket............är man lite nördig så kammar man nog noll, mest nybörjarläge på det mesta. Köpte i allafall ett par bra gummistövlar, höga o svarta. Men vafan , hellre gå där än följa med hustrun på klädaffärerna, så det fyller mitt syfte, he he.Tre stärnor av fem.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg