USA

Hej !
Just nu befinner jag mig i Florida, USA men tankte sticka ivag men nagra kompisar har och aka skidor. Problemet ar att vi vet inte vart man ska aka for att fa bra skidaking utan att bli helt ruinerade. De stora stallerna som Vail, Aspen, Montana, Salt Lake City etc ar nastan uteslutna, men at det nagon som kanner till nagot bra, mindre stalle?

Tacksam for svar.
 
Det finns billigare ställen i USA

Jag var på ett litet ställe strax öster om Vail, där var det halva priset på liftkorten. Jag kommer inte ihåg namnet men det låg precis jämte stora vägen. Området är inte gigantiskt men det räckte gott i 3 dar, och då var inte allt öppet. Det var lite tunn luft (2-3000 m) men man vande sig snart.
 
Breckenridge

Bo i Breckenridge, några mil från Vail. Billigare boende, blandad helt ok åkning och nära till andra orter om
man vill. Typisk "gruvortsby" som blivit skidort, hyr en bil så kan ni testa Vail m.m.

calle
 
Sugar Bowl kan det var något ?

Jag hittade boende för 7 dollar, och ville man ha frukost och middag så blev det 4-5 dollar extra. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad stället heter, men det låg ungefär 1-3km från parkeringen brevid kabinbanan( Gondola parking.
Då jag var där för 4 år sedan så var snödjupet extremt, de hade flera meter snödjup längs vägarna, så de var tvungna att gräva gångar fram till husen...

http://www.skisugarbowl.com/tahoe/SITE/top/listing.cfm/activity/10/0/direct

Vägledninbg från SFO : Take the Bay Bridge to Interstate 80, head east toward Sacramento/Reno. Just before you reach Donner Summit look for the "Sugar Bowl Next Exit" sign then exit at the Norden/Soda Springs off ramp. Turn right on Highway 40 eastbound, and continue 3 miles to Sugar Bowl's Village Gondola parking lot. The covered parking lot is on your right.

Or for faster access to the slopes and terrain park, continue on Highway 40 another 1/2 mile to the Main Lot and convenient slopeside parking beside the new Main Lodge.



Lycka till!
/
Hasse
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ChriBen Skidåkning i UTAH, USA Telemark 1

Liknande trådar