• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ur led är tiden

Var tog växthuseffekten vägen? Idag på midsommarafton är det kallare ut än i påskas.
Och på ICA sålde dom idag semlor (glömde köpa grädde till jordgubbarna när jag handlade mat i går).

Per
 
I år planterades potatisen i februari och den första frilandsodlade potatisen skördades i slutet av april .

Man skall skilja på väder och klimat,

Det finns förövrigt flera ICA butiker som säljer semlor året om
 
Man skall skilja på väder och klimat,

Min favoritliknelse när det gäller väder och klimat:

Tänk dig en person som är ute och går med sin hund. Hunden springer fram och tillbaka, upp och ner, medan personen går i en hyfsat jämn och rak linje. Hunden är vädret och personen klimatet och just nu verkar det som personen går i en uppförsbacke (temperaturen stiger).
 
Jag har också varmare än på midsommarafton

Jag har också varmare än på midsommarafton

Enligt flygplatsen nära (ca 7,5 km) där jag bor var det + 13 grader kl 22:50 i kväll.
På midsommaraftonen var det + 7 grader kl 22:50

Källa:
http://rl.se/vadret/historik.php

På ”min” ICA har dom sålt julmust i fler veckor.

Per
 
Någon stor svensk dagstidning skrev att oktober varit varmare än vanligt men snart skulle det vara slut på glädjen för nu kommer kallare luft. Gillar när media projicerar sina egna väderstereotyper för att massindoktrinera sina läsaroffer i att kyla är lika med helvete. Nu är livet slut. Vintern kommer. Sen dog alla.
 
Finns hopp om en bra vinter 14/15 , haha 13 var skit för oss på västkusten som gillar vissa års norrlandsvintrar
som vi hade med 60cm is på sjöarna och -25
Tidigare signaler man sett om kommande vinter har inte varit så där jätteljusa utan varit "lite kallare än 13/14"
Haha lite kallare innbär ju att vintern snittar +4 istället för +8

Detta ger ju lite hopp om en vassare vinter
https://forum.netweather.tv/topic/8...cold-possibly-very-cold-drier-than-ave/page-3