Jag hittade en kämsäkring efter söndagens klättring ute vid Simonsberget/Tunaberg. Egentligen hittade jag två, men en är märkt med friluftsfrämjandet så den kommer nog tillrätta. Den andra är en Camalot med karbin och har en personlig märkning. Jag hittade den någon meter upp i vad jag tror är "Klinkers Kamin". Jag klättrade Bertils Layback och fick traversera ett par meter åt vänster för att nå den. Den satt inte fast utan var uppenbart kvarglömd eller lämnad som firningspunkt. Återfås mot beskrivning.
PS: En säkring som sitter hårt fast där det är tydligt att man försökt få ur den men misslyckats betraktar jag som övergiven och därmed min om jag får ut den. Jag sysslar inte med någon typ av "recovery service" åt folk som inte får ut sina säkringar.
PS: En säkring som sitter hårt fast där det är tydligt att man försökt få ur den men misslyckats betraktar jag som övergiven och därmed min om jag får ut den. Jag sysslar inte med någon typ av "recovery service" åt folk som inte får ut sina säkringar.