Blev lite intressead av de nya nivåerna av medlemskap men när jag klickar på "uppgradera här" så händer inget... Fel hos mig?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Uppgradera medlemsskap
- Trådstartare Karolina P
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Blev lite intressead av de nya nivåerna av medlemskap men när jag klickar på "uppgradera här" så händer inget... Fel hos mig?
Nej, det är nog ett allmänt fel. Länken länkar hela tiden till den sida som just då är aktuell.
Det kommer säkert något där så småningom, men även jag är nyfiken på hur man nivellerat medlemskapet. Klubbmedlemskapet var ju rätt svårsålt i 2.0-versionen. Nu satsas det på tre nivåer.
talthoff
Forumvärd
Nu går det att köpa brons och silver medlemskap på sajten.
Läs mer på http://www.utsidan.se/cldoc/medlemskap.htm
-Thomas
Läs mer på http://www.utsidan.se/cldoc/medlemskap.htm
-Thomas
Är det bara jag som inte riktigt förstår varför man ska betala extra för detta:
"Bronsmedlemskap
Detta medlemskap kostar 100 kr per år och ger dig utökade funktioner på sajten:
lägga till bevakningar, tex få epost när du får nya kommentarer på dina bilder
lägga upp bokmärken mot favoritbilder, favoritsajter mm
läsa låsta artiklar
rabatt på artiklar i Utsidans butik och vissa andra erbjudanden
lägg till bild på annons i Köp & Sälj
föra utrustningslistor och visa för andra vilken utrustning du har"
Om vi tar isär det:
"lägga till bevakningar, tex få epost när du får nya kommentarer på dina bilder"
-> standardfunktion på vartenda forum!
"lägga upp bokmärken mot favoritbilder, favoritsajter mm"
-> tack, det sköter Safari browsern bra helt själv, eller Del.icio.us ?!
"läsa låsta artiklar"
-> vet inte vad det ör, saknar det inte...
"rabatt på artiklar i Utsidans butik och vissa andra erbjudanden"
-> kommer knappast att slå vad som finns att få ändå på andra håll...
"lägg till bild på annons i Köp & Sälj"
-> hur många gånger köper och säljer ni per år?! Blir det mera, kör man väl eBay & Co.?
"föra utrustningslistor och visa för andra vilken utrustning du har"
-> evtl. interessant, men BETALA för DET? Nä, kom igen nu... kostar utsidan.se ingenting om man lägger in lite text alltså. Igen inget "speciellt", finsn ju på många håll redan, t.ex. dykarna.nu har det ochså i enkel och bra form. Eller låt folk ge in en "signatur", så är ju det viktigaske med ochså (se forums.macrumors.com t.ex.)
Ta inte upp fel, jag kan tänka mig att betala något litet för utsidan.se, jag tycker det är en rolig mötesplats och informationsutbudet är bra. Men tänk kanske på att det är vi som skapar 98% av informationen här och den ska vi nu alltså betala för. Come again?
mvh
Jonas
"Bronsmedlemskap
Detta medlemskap kostar 100 kr per år och ger dig utökade funktioner på sajten:
lägga till bevakningar, tex få epost när du får nya kommentarer på dina bilder
lägga upp bokmärken mot favoritbilder, favoritsajter mm
läsa låsta artiklar
rabatt på artiklar i Utsidans butik och vissa andra erbjudanden
lägg till bild på annons i Köp & Sälj
föra utrustningslistor och visa för andra vilken utrustning du har"
Om vi tar isär det:
"lägga till bevakningar, tex få epost när du får nya kommentarer på dina bilder"
-> standardfunktion på vartenda forum!
-> tack, det sköter Safari browsern bra helt själv, eller Del.icio.us ?!
"läsa låsta artiklar"
-> vet inte vad det ör, saknar det inte...
"rabatt på artiklar i Utsidans butik och vissa andra erbjudanden"
-> kommer knappast att slå vad som finns att få ändå på andra håll...
"lägg till bild på annons i Köp & Sälj"
-> hur många gånger köper och säljer ni per år?! Blir det mera, kör man väl eBay & Co.?
-> evtl. interessant, men BETALA för DET? Nä, kom igen nu... kostar utsidan.se ingenting om man lägger in lite text alltså. Igen inget "speciellt", finsn ju på många håll redan, t.ex. dykarna.nu har det ochså i enkel och bra form. Eller låt folk ge in en "signatur", så är ju det viktigaske med ochså (se forums.macrumors.com t.ex.)
Ta inte upp fel, jag kan tänka mig att betala något litet för utsidan.se, jag tycker det är en rolig mötesplats och informationsutbudet är bra. Men tänk kanske på att det är vi som skapar 98% av informationen här och den ska vi nu alltså betala för. Come again?
mvh
Jonas
Senast ändrad:
clindh
Forumvärd
Tack för dina synpunkter.
Utökade medlemskapsfunktioner är inte nödvändigtvis kopplade till direkt kostnad för oss -många är förvisso saker man kan leva utan med, men också små funktioner som kanske gör att man väljer att gå upp en medlemskapsnivå. Fler betalande medlemmar är viktigt för oss, alternativet är ju mer och mer reklam på Utsidan - men inget vi kräver, det skall gå bra att använda sajten som grundmedlem också.
Jag glömde en sak i medlemskapsöversikten; antalet bilder man kan ha i sina album - där är gränsen 10 för Grund, 100 för Brons och 200 för Silver
Bevakning av forumet ingår i Grund, det som tillkommer är bevakning av nya kommentarer på bilder, nya kartpunkter inom ens eget område och sådana specialbevakningar.
Korrekt att din browser sköter detta; Utsidans bokmärken kan dock visas för andra på sajten.
"läsa låsta artiklar"
Finns endast ett fåtal nu, men alla artiklar som andra än medlemmar producerar och som vi betalar för att få skrivna blir tillgängliga endast för Brons/Silver/Guld.
En sådan liten kul funktion man iofs kan leva utan. Kostar oss inget att driva - sant, men väl att utveckla och underhålla.
Utökade medlemskapsfunktioner är inte nödvändigtvis kopplade till direkt kostnad för oss -många är förvisso saker man kan leva utan med, men också små funktioner som kanske gör att man väljer att gå upp en medlemskapsnivå. Fler betalande medlemmar är viktigt för oss, alternativet är ju mer och mer reklam på Utsidan - men inget vi kräver, det skall gå bra att använda sajten som grundmedlem också.
Jag glömde en sak i medlemskapsöversikten; antalet bilder man kan ha i sina album - där är gränsen 10 för Grund, 100 för Brons och 200 för Silver
Bevakning av forumet ingår i Grund, det som tillkommer är bevakning av nya kommentarer på bilder, nya kartpunkter inom ens eget område och sådana specialbevakningar.
Korrekt att din browser sköter detta; Utsidans bokmärken kan dock visas för andra på sajten.
"läsa låsta artiklar"
Finns endast ett fåtal nu, men alla artiklar som andra än medlemmar producerar och som vi betalar för att få skrivna blir tillgängliga endast för Brons/Silver/Guld.
En sådan liten kul funktion man iofs kan leva utan. Kostar oss inget att driva - sant, men väl att utveckla och underhålla.
Så sant, men inte har vi väl avgiftsbelagt några sådana funktioner som hindrar grundmedlemmar att skapa eget och läsa andras innehåll?Men tänk kanske på att det är vi som skapar 98% av informationen här och den ska vi nu alltså betala för. Come again?
Hej & tack för svar! Ska funderar lite på det och återkommer fördmodligen med "Brons" i September.
Stort tack i alla fall för den "nya" sidan - verkar bli riktigt bra!
mvh,
Jonas
Stort tack i alla fall för den "nya" sidan - verkar bli riktigt bra!
mvh,
Jonas
Sen beror ju detta på att ni som är ansvariga vill tjäna pengar på utsidan... det ska ni väl inte sticka under stolen med? Jag själv driver en community som har mer aktivitet än vad denna site har, men inte kostar det något för det. Det enda som kostar är plats för vår server och bandbredd (som dock är relativt liten).
Så vi får väl se vad vi kan knåpa ihop, vore lite roligt med konkurrens
// Jocke
Så vi får väl se vad vi kan knåpa ihop, vore lite roligt med konkurrens
// Jocke
Som andra måste jag tyvärr tycka att det är för tunnt innehåll i paketen för att jag skulle vilja betala för det. Småslantar visserligen men det är mest diverse extrafunktioner som oftast är gratis på andra forum. Tex blockera annonser, i silverpaketet.. Ogillar man banners kan man ju tex. installera superadblocker.com och bli av med hela problemet i ett svep, för hela internet.. Lagra bilder.. finns ju gratis på tusentals ställen.. Uppgraderingen av siten blev bra men den räcker tyvärr inte i sig för att ta betalt. Det redaktionella materialet måste bli mycket mer omfattande för att det ska bli värt pengar. - Jfr tex med Backpackinglight.com där jag betalade medlemskap 1 år, de hade/har en mycket aktiv redaktion som tillför massor av content av hög kvalitet som faktiskt var värt en slant, tyckte jag då i alla fall. Det måste löna sig bättre att erbjuda maximalt med funktioner för medlemmarna gratis, premiera aktivt deltagande på alla sätt för att få så mycket trafik det går och sen ta igen det på annonsförsäljningen. Aktivera annonsörerna på siten mera, att de kör medlemsutlottningar m.m. mycket oftare.
clindh
Forumvärd
Helt rätt, vi vill vill kunna jobba avlönat, på dagtid med Utsidan. Jag drev väl Utsidan som rent hobbyprojekt i fem år ungefär, men det är ju inte en hållbar lösning i längden.Sen beror ju detta på att ni som är ansvariga vill tjäna pengar på utsidan... det ska ni väl inte sticka under stolen med?
clindh
Forumvärd
Nej då, vi vill kunna jobba avlönat, på dagtid med Utsidan. Där är vi inte riktigt än, iallafall inte i den omfattning vi själva skulle vilja - men det är ambitionen. Jag drev väl Utsidan som rent hobbyprojekt i fem år ungefär men det är inte en hållbar lösning i längden.Sen beror ju detta på att ni som är ansvariga vill tjäna pengar på utsidan... det ska ni väl inte sticka under stolen med?
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg