Jeg har oplevet, at det uppfällbare isroder på VKV Seagull Offshore er mycket sårbar hvis man glemmer at tage roret op på dækket når kajakken sættes i vandet.
I söndags satte jeg min kajak i vandet mens isroderet var nede. Roderet gravede sig ned i sandet og den runde roderpind, som sidder i glasfiberen, bukkede.
Jeg mener, at rorpinden er for mjuck; Ingvar Ankervik fra VKV siger at pinden er lavet af "högtrycks rustfri stålrör". Ingvar erkender, at andre har klaget over problemet, men han kan ikke göre roderet bedre.
Roderkonstruktionen er, efter min mening, et svagt punkt på min VKV Seagull Offshore.
I sommer så jeg det samme problem på en VKV Seagull Elite.
Har nogen et forslag til en forbedring af isroderet?
Jeg håber, at alle forstår blandingen af dansk og svensk!
med venlig hilsen
Jörgen
I söndags satte jeg min kajak i vandet mens isroderet var nede. Roderet gravede sig ned i sandet og den runde roderpind, som sidder i glasfiberen, bukkede.
Jeg mener, at rorpinden er for mjuck; Ingvar Ankervik fra VKV siger at pinden er lavet af "högtrycks rustfri stålrör". Ingvar erkender, at andre har klaget over problemet, men han kan ikke göre roderet bedre.
Roderkonstruktionen er, efter min mening, et svagt punkt på min VKV Seagull Offshore.
I sommer så jeg det samme problem på en VKV Seagull Elite.
Har nogen et forslag til en forbedring af isroderet?
Jeg håber, at alle forstår blandingen af dansk og svensk!
med venlig hilsen
Jörgen