Upper mustang i Juli bra lokal arrangör vs svensk arrangör?

Hejsan..

Är lite nyfiken på att göra en vandring i Upper Mustang i Nepal i Juli då min semester är. Uppfattar detta som en bra kontrast mot Sikkim där min enda Himalayaresa har gått.

Pathfindertravels har en resa dit men efter en hel del googlande tror jag att de troligtvis är 10 000 kr dyrare än en lokal arrangör.

Så några frågor jag ställer mig är om det är värt det priset (några som har erfarenheter av Pathfindertravels?), och om det går att boka med en lokal arrangör istället i förväg. Har aldrig varit i Nepal men med googlande funnit att det finns hundratals trekkingfirmor där. Några tips på seriösa sådana att ta kontakt med ? Jag har inte lyckats med mina sökningar i den frågan. Måste väl finnas mer välkända och mer ökända kan jag tänka mig.

Någon som kanske går i samma tankar ?

Mvh / Johannes

Har aldrig använt mig av trekkingfirmor i Nepal eller Ladakh , men det måste man ju i fallet Mustang. Ett bra skäl att anlita en lokal firma är att det är lättare kombinera det med acklimatisering innan själva turen . Antingen göra Annapurna Circuit först , eller bara ta ett par dar i/kring Jomosom först.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg