Untitled

Guest

Gäst
Hej,

Jag går i funderingar om att införskaffa ett *bra* tält. Har tittat på nammatj3 och tycker det verkar vara vettigt. Är nammatj3 ett självklart val jämfört med tex TNF mountain tältet? I så fall varför? Tänkt att använda tältet året om (2 pers) i alla möjliga väder/klimat/temperatur. Hur är ventilation/kvalite om man jämför tälten? Vilka andra tält finns inom liknande katagori?

Någon som har erfarenhet av dessa modeller?

Tack.

Lite råd

Alla Hillebergtält är bra och lätta. Fördelen framför TNF är att de finns i grönt (lysgult är inte snyggt vid vild camping :)) och att de inte blit dyngsura om man reser dom i i spöregn, eftersom ytter och innertält reses tillsammans.

Hilleberg

Om du har råd så lägg några kronor till på ett Keron istället
för Nammatj. Keron har två fördelar jämfört med Nammatj.
1. Två absider. Bättre med plats om man är 3 eller mycket
packning.
2. Sov delen är ej under den sluttande änd delen. Misstänker
att Keron står emot väta bättre + att det är samma höjd i hela
sovdelen.

Förövrigt har jag bara positiv erfarenhet av Nammatj.
Lätt att sätta upp och mycket genomtänkta detaljer.

Robert

Gäst
Nammatj 3 GT

Jag skulle inte köpa ett Keron, utan lägga pengarna på ett Nammatj 3 GT, det har stor absid. Det är ett supertält!! Finns i Grönt och rött, men grönt är en skönare färg att sova i.

Att Keron skulle "stå emot väta bättre" är knappast troligt, då samma väv och sömnadsteknik används i båda tältmodellerna.

För övrigt så är servicen på Hilleberg alltid den bästa, och de hjälper mer än gärna till med lagningar, råd och tips.

Kolla in deras hemsida: www.hilleberg.se

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Untitled Bo och sova 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg