Unlock code och så?

Jag har lyckats att installera City Navigator på datorn och kört unlock wizard. Allt funkade. Jag fick dock inte den 25-siffriga koden när wizarden var slut (det fick jag när jag installerade FriPro). Hur får jag tag på koden igen (behövs ju när jag byter dator...) /Andreas
 
Logga in på my.garmin.com så kan du hämta koderna där.

Alternativ 2 är att visa dom i MapSource och skriva av dem på papper.

Alternativ 3 är att skriva en backupfil i MapSource som du sparar bland dina övriga backuper.
 
Finns i Registret

Koden/koderna finns sparade i Registret.

Om du söker på din kod till Friluftskartan Pro, så hittar du nog koden till din nya karta.

I min dator finns min kod bl.a under
HKEY_CURRENT_USER\software\GARMIN\MAPSOURCE\Codes


Utskrift av koden på papper är bra att ha i fall man blir tvungen att formatera om C-disken

Per
 
Logga in på my.garmin.com så kan du hämta koderna där.

Alternativ 2 är att visa dom i MapSource och skriva av dem på papper.

Alternativ 3 är att skriva en backupfil i MapSource som du sparar bland dina övriga backuper.

Hmm, my.garmin.com säger att jag inte har några kartor inlagda å jag hittar inte var i Mapsource var jag kan visa koderna eller exportera dom. Dessutom finns det bara med kod till en karta i registryt, trots att jag ha fungerande både FriPro och CN i navigatorn... Några tips om mapsource skulle vara snällt. /Andreas
 
Du bör ha fått en kod när du köpte CN. Den kan du i så fall lägga in alldeles i början av unlock-wizard.
I wizarden kan du också se vilka koder du har lagt in och sälerhetskopiera dem mm.
Bertil
 
Hmm, my.garmin.com säger att jag inte har några kartor inlagda å jag hittar inte var i Mapsource var jag kan visa koderna eller exportera dom. Dessutom finns det bara med kod till en karta i registryt, trots att jag ha fungerande både FriPro och CN i navigatorn... Några tips om mapsource skulle vara snällt. /Andreas

Nu har jag bara engelsk version av Muppsås men där väljer man Utilities > Unlock Maps > Next > View My Unlock Codes

Då ser man en lista av installerade kartor, markerar en karta och klickar på Properties.

Har du verkligen installerat CN på datorn? Att ha CN i bara GPS:en räcker inte långt om man vill planera rutter & spår.
 

Liknande trådar