undervattenskamera

hej!!
ja ä en tjej som älskar foto och ja älskar vatten!!
ja undrar om de ä nån som vet vart man kan få tag i en undrevattens kamra för bra pris och i bra kvalite.

tack på förhand!!

linny_88; sa:
hej!!
ja ä en tjej som älskar foto och ja älskar vatten!!
ja undrar om de ä nån som vet vart man kan få tag i en undrevattens kamra för bra pris och i bra kvalite.

tack på förhand!!

det beror nog lite på vad du e ute efter och hur stor plånbok du har.. Det finns från 2000:- till runt 200 000:- för de feta...

Hej

Ja köpte en engångs vatten kamera för kanske... 100-200 kr. Dom finns på fotoaffären vid Kina restaurngen. Vi kan gå dit imorrn om du vill =)

Litet tips om undervattens kompaktkamera

Jag kan varmt rekommendera Canon AS-1, har själv en sådan och är väldigt nöjd. Det är en kompakt kamera utan zoom, men den är vattentät ner till 5 meter. Undervattens bilderna blir rätt hyffsade när man väl lärt sig hur man skall använda kameran, det finns några olika inställningar, som dessutom kan göras med dykhandskar på. Priset jag såg senast var ca: 1500:-, lagom pris för en kul äventyrskamera :)

P.S kolla på Canon.se så finns den under kompaktkameror

Nikonos(!)

Hej,

Nikon hade förut en kamera för undervattensfotgrafering – Nikonos. (Den kanske tom. finns fortfarande som ny - jag är inte säker här.) Den borde man i varje fall kunna få tag på som begagnad och kanske inte allt för dyrt. Kameran är helt anpassad för undervattensbruk – inga extra påsar behövs eller så och kontrollerna är lätta att sköta även med handskar.

Kameran har utbytbar optik, det vanliga är ett 35mm/2.5 eller ett 28/3.5 (OBS att 35:an fungerar även ovan vatten. Jag har för mig att de andra endast är för uv-bruk.)

Annars kan man alltid börja med några engångskameror för uv-bruk(!) – kostar en bråkdel och fungerar ner till fyra fem meter. Blir rätt ok bilder faktiskt.

Glöm inte att gå väldigt nära när du tar bilder under vatten, väldigt nära.

Hälsningar/Lasse B

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kattastrof Undervattenskamera Canon AS-6 Pro Dykning 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg