• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Undersökning av kvalitetsmärkning!

Jag är högskolestudent på Turismprogrammet i Stockholm. Arbetar just nu på en uppsats om kvalitetsmärkning av resor och turistarrangemang i Sverige. Vill gärna ha lite åsikter från Utsidan medlemmar om kvalitetsmärkning.

1. känner du till någon kvalitetsmärkning av resor och turistarrangemang i Sverige?

2. Vad skulle du önska var kvalitetsmärkt på en resa eller ett arrangemang?

3. Önskar du att det fanns fler kvalitetsmärkta resor?

4. Om du hade två liknande resor men den ena var kvalitetsmärkt, skulle du då välja den kvalitetsmärkta resan?

Har du andra tips på länkar eller övrig information om ämnet vore jag tacksam!

Tack för hjälpen!
 

avslutad210712

Gäst
Spontant känns det som att en kvalitetsmärkning skulle vara väldigt subjektiv vilket gör att värdet för min del skulle vara rätt ointressant men det skulle nog kunna vara till hjälp/intresse för vissa.
 
Alla former av kvalitetscertifiering bygger ju på att man följer någon standard. Vilken standard skulle dessa aktiviteter certifieras enligt?

Tittar man på t.ex. ISO 9000 så är ju mer eller mindre "alla" stora företag idag certifierade. Men det betyder ju inte att alla företag är lika bra.