Ultimata långfärdsskridskoryggsäcken för minimalisten?

Finns det ingen...

...som tillverkar vattentäta ryggsäckar för skridsko?
Det känns ju lite fånigt att ha en ultralätt ryggsäck, om man ändå måste komplettera den med en vattentät innerpåse.

(Förvisso väger inte en konsumpåse så mycket, men det finns ju som bekant poänger med mer hållbara påsar...)

Lufttät innerpåse

Även om ryggsäcken är tät så läcker öppningen, man behöver ändå en innerpåse.

Jag har använt en faktiskt lufttät innerpåse inköpt på Naturkompaniet som väger 70g. Den har rullkant och finns i olika storlekar, min fyller ut hela ryggsäcken. Superbra och sannolikt bättre än Konsumpåsar.

/Raymond

Lätt ryggsäck

Jag har sytt en ny ryggsäck för minimalister.

35 liter, extremt låg placering, hänger som en fallskärm på ländryggen.

Vikten blev rekordlåga 330g.

Naturligtvis har man en vattentät/lufttät innnersäck att flyta på, ca 100g.

/bo

Rajjan; sa:
Jag har använt Litepacs (www.litepac.com) multisportryggsäck något år för långfärdsskridskoåkning. Den är kanske något liten, 27 liter, men lätt (560g) och funktionell.

Jag såg på deras site att de även säljer Karrimors Marathon 35 (liter), 725g, pris 795:-. Kolla detaljer på www.karrimor.co.uk, specifikt sidan www.karrimor.co.uk/product_temp.asp?Code=5302&category=Rucsacs under Products/Rugsacs

Säsongen närmar sig!

/Raymond

Finns ju också recenserad här på utsidan, med endel invändningar:

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1510

Vattentät

Vad jag förstår är ingen av Lundhags ryggsäckar vattentät. Däremot ska det finnas en ryggsäck från Vaude som är vattentät (enl. Göran på KG Jonsson), pris 800:-. Däremot har den inga färdiga fästen för lina mm och så är bäranordningen sådär, men det är väl en smaksak.
Daniel

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
missweronica Den ultimata teleskoppiken Långfärdskridsko 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg