Ulltröja med mysfaktor. 500:- ?

Jag vill köpa en skön tröja i ull.

Inte en islandströja eller en kraftig rackare för vinterbruk utan en tunnare variant för vandring och grillkkvällar.

Jag har ett par i fleece men ull känns mer mysigt.

Några förslag på vad jag kan köpa? Prisnivå runt 300-500 är lämpligt. Jag har några sköna tröjor från Brothers men de är i bomull...

Tänk Kirchsteiger...

Åhlens och HM brukar ha, men det är nog ganska off season för dem nu, men man kan alltid kolla

Köpte en gosig Ulltröja på Åhlens efter jul, 100% Ull, en hög gosig krage och lång dragkedja som var insydd så man slipper känna den mot halsen och hakan. Priset var runt 400kr.

avslutad210712

Gäst
Fick en i julklapp. Har för mig att den var från Brothers och den känns rätt trevlig til vardags.

Tröja 90, Ullfrotte

Kostar fortfarande ca 300:- i försäljningen på TSF, lätt, varm, reglerbar, tumgrepp, förlängd rygg med andar ord gosig. Varför betala 800 i sportaffären?

God tur

Jag lägger också min röst på värmetröja 90 (Ullfrotté 600).
Köpte en ny sån till min hustru på en överskottsaffär för 300-400 kr, och det är ett av hennes favoritmysplagg.
Men jag vet inte om det är så mycket Ernst/Pripps Blå.

(som sagt - vad är TSF?)

Hehe, om man googlar på TSF får man ganska högt i listan träffar på The Shirt Factory, men de säljer inte Ullfrotté va?

Värmetröjan finns i Söders överskottslager i växjö under namnet m90 tröja
325 :- ny
150 :- beg.
Fler affärer finns på soldf.com under länkar - webshopping.
Kan intyga att m90's värmetröja är en klar favorit trots den gröna färgen.........
http://www.militart.se/M90 KLÄDER.htm

Jag jagar fortfarande tröja.

M/90 lär det bli men den fungerar inte 100 för att sitta på fiket med en Latte och se kreativ ut.

Jag har sett några justa tröjor i ett par butiker (bland annat Åhlens i Malmö) men de har bara v-hals.

I går satt vi vid grillen hos vänner med ett glas rött och slöade och då hade jag min Craft Flex Retro Jacket som är ett skönt plagg.
Men inte i ull...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Henk021 Klättermusen Skoll ulltröja Kläder 0
JorgenB Ulltröja modell lusekofta Kläder 7
TomasF Hur förstör man en ulltröja? Kläder 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg