Ullfrotte

Hej och hå.
Kan man med ledning av dragkedje mojen läsa ut hur gammal min ullfrotte tröja är? på min står det ullfrotte original, alltså den loggan. Men jag har andra som ser eljest ut, kommer på rak arm inte på riktigt hur dom ser ut. Hur ser dom ut om man köper dom idag?

//Håkan

Trilla; sa:
Hur ser dom ut om man köper dom idag?

//Håkan

De heter ju Woolpower numera (www.woolpower.se). Men hur man skall veta hur gamla ens kläder är ju inte lätt att veta.

Själv har jag ju en del Haglöfs som fortfarande har den gamla loggan med fjädern i hatten. De börjar bli rätt gamla nu, men fungerar utmärkt fortfarande. Från förra århundradet tror jag?

Alla i kör, 1-2-3: Woolpower (wool-POWWA!) ullfrotté.

Det tar väl ett tag innan man benämner det sin woolpowerkalsong men vi lär väl hamna där också så småningom. Men företaget heter väl fortfarande Ullfrotte AB. Det står ullfrotte original omväxlat med woolpower.

Det är lite COOP-vibbar när de höll på som värst och folk knappt visste i vilket koncept de var och handlade. Det löser sig.

_______
Asch då...nåja

Irrigt

lapetter; sa:
Men företaget heter väl fortfarande Ullfrotte AB. Det står ullfrotte original omväxlat med woolpower.

Företaget heter "Ullfrotté AB", klädernas märke är "Woolpower" och de är sydda i materialet "Ullfrotté Original".

Irrigt? Det var värre innan de rensade bland alla sina olika namn och varumärken :D
Men nu anser alltså Ullfrotté ...eller Woolpower ...eller Klar... att de har löst det hela på ett tydligt sätt.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg