Önskar jag hade valt den. Valde Doogee. Är helnöjd med telefonen för övrigt, men just de funktioner som gjorde att jag ville ha en telefon med stort batteri funkar jättedåligt, nämligen GPS och kompass. GPSen irrar som en tokig. Kan öht inte använda appar som plottar en rutt, t.ex. Runkeeper. Sträckan kan bli 50-75% längre än den verkliga därför att GPSen irrar i sicksack och ibland ger sig iväg på egen hand. Ibland kan den placera sig flera km från där jag befinner mig. Kompassen måste kalibreras stup i kvarten och jag skulle aldrig lita på den i skogen. Blutooth är också knackigt.
Har haft både billiga o dyra telefoner förut och GPS har alltid funkat perfekt, så det slog mig inte ens att det skulle kunna vara ett problem.
Känner många som har kinatelfoner och konsensus verkar vara att de här grejerna kan variera rätt mycket mellan exemplaren. Har hört om en Ulefon där GPSen funkar bra utom om sällskapet också har GPS påslaget, då blir den störd. Så har du möjlighet att köpa över disk och prova telefonen, så gör det!