UL Markspik ALU el Titan

Vilka markspik föredrar ni? ALU eller Titan....

För tillfället har jag Hilleberg Tre-peg som favorit,lite korta me de funkar bra... o hilleberg Y pegs när de behöver vårdas ner spiken....

Titan Vspiken som följde med Nordisk tältet tycker jag känns lite veka.. Då är Arctic Alpine Vspik lite kraftigare..

Jag använder MSR Groundhog Mini och Helsport Millenium.
Groundhog-pinnarna sitter bra med tanke på vikten (10 g/pinne). Millenium-pinnarna sätter jag där det är mindre påfrestning, de sitter sämre fast i marken, men tack vare den fyrkantiga tvärsnittsytan upplever jag att de i förhållande till vikten (5 g/pinne) har helt ok fäste i marken.

Beroende på vad det är för tält/tarp jag ska sätta upp använder jag 2-4 st Groundhog och resten Millenium.

Dessa är båda två av aluminium.

Jag använder MSR Groundhog Mini och Helsport Millenium.
Groundhog-pinnarna sitter bra med tanke på vikten (10 g/pinne). Millenium-pinnarna sätter jag där det är mindre påfrestning, de sitter sämre fast i marken, men tack vare den fyrkantiga tvärsnittsytan upplever jag att de i förhållande till vikten (5 g/pinne) har helt ok fäste i marken

Beroende på vad det är för tält/tarp jag ska sätta upp använder jag 2-4 st Groundhog och resten Millenium.

Dessa är båda två av aluminium.

MSR Groundhog Mini ser rätt klen ut precis under huvet/överdelen,håller den att slå ner med en sten?

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg