Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
tyst minut kl 12 tisdag...K2...
- Trådstartare ninapenda
- Start datum
varför.. if you live by the sword you die by the sword.. dom visste riskerna precis som legoknektar.. öppna tidningarna så står det om massor med fruktansvärda tragedier och mord av oskyldiga, kan vi inte ta en tyst minut för dom istället för några alpinister som medvetet och kalkylerat utsätter sig för dödlig fara..
varför.. if you live by the sword you die by the sword.. dom visste riskerna precis som legoknektar.. öppna tidningarna så står det om massor med fruktansvärda tragedier och mord av oskyldiga, kan vi inte ta en tyst minut för dom istället för några alpinister som medvetet och kalkylerat utsätter sig för dödlig fara..
Instämmer på samtliga punkter.
Det var för övrigt några som var smarta nog att vända om. De berättade att ett gäng framför var helt galna och fortsatte trots att stenar började rasa ner.
Förhoppningsvis hade de öppna ögon för vad de gav sig in på. Men tänk gärna på deras föräldrar.
Med all sannolikhet når dina ord inte deras anhöriga. Annat är det med Fredrik Strängs skitnödiga satelittelefonrapport i samtliga svenska media där de döda ansågs vara "naiva" och deras död ett resultat av deras egna hadlingar. Jag tyckte det var en räcka ganska osmakliga uttalanden men han var väl chockad...Instämmer på samtliga punkter.
Det var för övrigt några som var smarta nog att vända om. De berättade att ett gäng framför var helt galna och fortsatte trots att stenar började rasa ner.
Jag vet att man kan vara patricig o hävda att det är sant men man kan också visa respekt för de döda, de anhörigas sorg o HÅLLA KÄFTEN. Ta upp saken på dina föreläsningar, i dina böcker, whatever. Inte på Rapport dagen efter det har skett...
Med all sannolikhet når dina ord inte deras anhöriga. Annat är det med Fredrik Strängs skitnödiga satelittelefonrapport i samtliga svenska media där de döda ansågs vara "naiva" och deras död ett resultat av deras egna hadlingar. Jag tyckte det var en räcka ganska osmakliga uttalanden men han var väl chockad...
Jag vet att man kan vara patricig o hävda att det är sant men man kan också visa respekt för de döda, de anhörigas sorg o HÅLLA KÄFTEN. Ta upp saken på dina föreläsningar, i dina böcker, whatever. Inte på Rapport dagen efter det har skett...
Jag håller i stort sett med, se gärna länken i mitt inlägg under tråden "K2"
Ingenting får den mediala uppmärksamhet det förtjänar utifrån nån slags universell och rationell jämförelse.
Det trodde jag du förstått, Patric!
jo, så är det, jag blir bara frustrerad ibland..
Men rapportering färgas i Sverig pga av Svensk inblandning. Precis som att det var vikitig att veta att av 40 - 90 blixtträffade i Norge var 2 svenskar.Ingenting får den mediala uppmärksamhet det förtjänar utifrån nån slags universell och rationell jämförelse.
jo, så är det, jag blir bara frustrerad ibland..
Aha, du är människa... !
Om risker och offer
Nog sagt!
//J
Nog sagt!
//J
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg