Jag försöker fixa en enkel karta över Jan Mayen, som jag skall kunna använda i GPS:en. Det blir bara 5 Landtyper, Land, Glacier, Morain, Rock och Lake. Jag har inte hittat några bra ytor till morän och klippa, så jag tänkte försöka mig på att redigera detta med hjälp av TYP filer, Jag vill även ändra ”draw order” för att lagren skall ritas upp i rätt ordning.
Men det blir bara fel!!!
Min arbetsgång ser ut ungefär så här:
1. Jag ritar kartan i Global Mapper och exporterar till polish .MP format
2. Gör om .MP filen till .IMG m.h.a. cGPSMapper
3. Skriver en .txt fil som kompileras med cGPSMapper till .TYP
4. Använder IMG2GPS för att skapa en GMAPSUPP.IMG och skickar den sedan med IMG2GPS till min Garmin Legend Cx.
Den första IMG filen fungerar bra (förutom att färgerna och ”draw order” inte stämmer), men när jag laddar över GMAPSUPP.IMG filen så blir det konstigt, delar av karta försvinner och inga av de ändringar jag vill göra med .TYP slår igenom.
Vad gör jag för fel???
Finns det någon som har möjlighet att titta på mina filer och se om jag totalt missuppfattat hur man skriver en typ-fil?
/John
Men det blir bara fel!!!
Min arbetsgång ser ut ungefär så här:
1. Jag ritar kartan i Global Mapper och exporterar till polish .MP format
2. Gör om .MP filen till .IMG m.h.a. cGPSMapper
3. Skriver en .txt fil som kompileras med cGPSMapper till .TYP
4. Använder IMG2GPS för att skapa en GMAPSUPP.IMG och skickar den sedan med IMG2GPS till min Garmin Legend Cx.
Den första IMG filen fungerar bra (förutom att färgerna och ”draw order” inte stämmer), men när jag laddar över GMAPSUPP.IMG filen så blir det konstigt, delar av karta försvinner och inga av de ändringar jag vill göra med .TYP slår igenom.
Vad gör jag för fel???
Finns det någon som har möjlighet att titta på mina filer och se om jag totalt missuppfattat hur man skriver en typ-fil?
/John