Tvådagarsvandring i Fulufjäll

Skulle behöva en del tips om bra vandringsleder runt Fulufjällstrakterna då jag och en kompis under ganska pressat schema kommer att ge oss iväg på en vandring med avgång från Mörkret eller i närheten.

Jag är lite osäker på vart de bästa vandringslederna finns i dessa trakter men har hört att Njupeskärsentrén är en bra led att kliva in på.

Vi kommer att anlända under torsdagen ca kl 17.00
Påbörja vandring och slå läger runt 19-20.00

Fredag - Vandring heldag
Lördag - Återvandring
Söndag - Avresa hem runt 16.00

Vore kul att få se så mycket som möjligt trots att resan blir i kortaste laget.
Har ni även tips på bra platser att slå läger med tält på så är jag ytterst tacksam.
Har hört att det inte är några högre toppar i dessa trakteter men letar också efter bra dalgångar där man kan ligga lite mer skyddade från vinden.

Har ni andra tips så är även det välkommet.

Mvh/ Kristian

Ska bli trevligt

Två följdfrågor till ovanstående inlägg:

Vi åker upp från Stockholm till Särna motellet och tar sedan bussen till Mörkret.
Tillbaka vägen blir lite jobbig dock eftersom det inte går några bussar från Mörkret på Söndagar, hur ser övriga kommunikationen ut där? Går det att ringa Taxi från Särna t.ex?
I värsta fall får vi ju vandra från Mörkret till Särna.. 30 km på 5 timmar bör ju inte va något problem.

Finns det någon chans att få skåda björn eller varg i området Fulufjäll? det vore pricken över i:et :)

/Alper, medresenär till Kristian.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fjällälgen Mobil täckning vid fulufjäll? Fjällvandring 2
-Patric- fulufjäll Fjällvandring 6
Polarnatt Skidtur Fulufjäll och Njupeskär Fjällvandring 0
Henke Fulufjäll??? Fjällvandring 7
Vonsan Fulufjäll Fjällvandring 2
Christinar Fulufjäll? Fjällvandring 8
Börje H Fulufjäll? Fjällvandring 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg