TV4 vs. Global uppvärmning

Har ni märkt vilket dilemma som redaktionen på TV4s nyhetsmorgon är i vad gäller den globala uppvärmningen?
Å ena sidan sitter man och förfasar sig över uppvärmningen och att isarna smälter. Å andra sidan har dom grymt svårt att hålla inne med det faktum att dom egentligen tycker att det är skönt när det blir varmare. Ett par exempel:

- Om ett antal år kan det vara samma klimat i Kiruna som vi har i Stockholm nu. "Vad skönt för dom!"
- Nu (16/1) är det runt 6-8 grader över normaltemperatur i i stort sett hela landet, men man kan säkert räkna med BAKSLAG (d.v.s. kallare, mera normalt)

I mitten av (normalt) vintermånaden framför andra, Januari, börjar man be tittarna att skicka in VÅRTECKEN, absurt. Vore det inte bättre att be tittarna att skicka in VINTERTECKEN, det vore mera på sin plats. Vi är ju inte klara med den här vintern ännu, Snö ger ljus i vintermörkret!!

Ska vi samla in vintertecken i stället?

Har ni några VINTERTECKEN?
Skriv här i tråden!!!

Ha de' ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Skulle önska att jag kunde skicka in något vintertecken, men det har varit plusgrader och regn i stort sett varje dag det här året. I Sundsvall!

1999 var jag för första gången i mitt liv med om januariregn (i Stockholm), och fasade för det onaturliga i det, norrlänning som jag är. Sedan dess har man börjat vänja sig...

Haha, kan bara hålla med Ulrika! Här regnar det för, vadå, femte dagen i rad? Plus tre och regn hela dygnet, i mitten av januari i Umeå... De enda vintertecken som finns här, det är tecknen på en vinter i London. Och då kan jag f-n lika gärna flytta dit!

Nåja, isarna ligger väl ett tag till. Ska nog prova på lördag. Iförd stövlar.

detta är INTE vintertecken!

Det snöar mycket och är jätteskönt ute.Skidor varje dag.Min päls och mina pälsmössor är så sällan använda att man kan tro att grannarna är djurrättsaktivister.
Januarivinter ska vara ett ängsligt och hoppfullt spanande på termometern om det ändå inte kan krypa över -20°strecket så jag kan fara ut och åka skidor..

Här på Närkeslätten är det inte mycket till vinter, har varit några dagar med snö hittils denna säsong, den senaste tiden kraftig dimma och regn, mycket få soltimmar, man får nog börja vänja sig med allt varmare klimat, snö blir nog blott ett minne som framtida generationer ej får uppleva i dessa trakter.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg